• LOGIN
Tel: 085-4444 330 | E-mail: post@pdcveghel.nl
| Login
PDC - Personeels Diensten Centrum
  • Home
  • HR advies
    • HR-Servicecentrum
    • Werkcentrum
    • Talentcentrum
    • Kenniscentrum
  • Vitaliteits- en verzuimcentrum
    • Verzuimbegeleiding / Arbodienst
    • Risico Inventarisatie & Evaluatie
    • Duurzame inzetbaarheid
    • PAGO & PMO
    • Werkplekonderzoek
    • Keuringen
  • Nieuws
  • Blog
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu

Werkplekonderzoek

Een werkplekonderzoek is een interventie waarbij de combinatie van ergonomie op de werkplek, de fysieke belastbaarheid van de werknemer, de al dan niet aanwezige klachten en de psychosociale omstandigheden van de werknemer in kaart worden gebracht.

Wanneer werkplek-afdelingsonderzoek?

Enkele medewerkers geven aan problemen te ervaren tijdens het uitvoeren van werkzaamheden. Als werkgever kun je kiezen voor individueel onderzoek óf gelijk de hele afdelingen te screenen. Klachten verwijzen niet altijd direct naar de oorzaak. En een afdelings-onderzoek kan duidelijk maken waar de échte pijn zit. Bij een werkplek-afdelingsonderzoek is altijd een rapportage inclusief een gesprek. Hierin staan aanbevelingen op afdelings- én individueel niveau.

Het is gebruikelijk om een afdelingsonderzoek op uurbasis uit te voeren. Afhankelijk van de diepte van het onderzoek kun je uitgaan van maximaal 10 tot 12 medewerkers per dag.

Bel voor een afspraak Stuur ons een e-mail

Werkplekonderzoek klachten

Een werkplekonderzoek bij klachten is altijd complexer dan een preventief onderzoek. Is er een relatie  tussen werkzaamheden en lichamelijke klachten?  Een werkplekonderzoek bij klachten heeft meestal een voorgeschiedenis…

De PDC medewerker die het onderzoek uitvoert, zal kennis moeten hebben van medische zaken, de werkplek én van het werk zelf. Het is belangrijk om goed te kunnen luisteren en zonder vooroordeel een inschatting te maken van belastende factoren. Het scheiden van de hoofdzaken en bijzaken is hierbij cruciaal.

Stappen in een onderzoek:

  • Onderzoek bij klachten vraagt om een goede probleem-intake
  • Inzicht in voorgeschiedenis, werk en werkplek
  • Observatie van werkwijze (met behulp van metingen zoals spierspanning, licht en geluid)
  • Na verzamelen gegevens volgt eerste conclusie. Die bespreken wij met de medewerker
  • Rapportage met aanbevelingen en conclusie aansluitend op probleemstelling.

Dit advies gaat vaak veel verder dan slechts het aanpassen van de werkplek.

Thuis-WerkPlekOnderzoek

Door de coronacrisis zijn we massaal aan het thuiswerken gegaan en is er voor veel werkgevers & medewerkers gebleken dat er ook vele voordelen zijn. Zoals tijdswinst door het besparen op reistijd, meer concentratie en effectievere communicatie door gericht meetings in te plannen. Vanwege deze redenen zullen veel medewerkers na de coronacrisis ook (deels) blijvend thuis willen werken. Om op deze behoefte in te spelen en te zorgen dat dit binnen jouw organisatie zonder problemen verloopt,

presenteert PDC de Thuis-WerkPlekOnderzoek. Dit onderzoek kan worden uitgebreid met onze

vitaliteitsscan inclusief werkdrukmeter. De Thuis-WerkPlekOnderzoek is een onderdeel van de PDC Thuiswerkkit:

Klik hier voor de PDF

Meer informatie & offerte

Wil je meer weten? We nodigen je uit om contact met ons op te nemen voor het intakegesprek. We komen graag bij je langs of plannen een gesprek in via Teams! PDC is bereikbaar op 085- 4444 330 of via post@pdcveghel.nl.

Persoonlijk

Deskundig

Compleet

Nieuws

13-01-2021
Hoe vitaal is je bureau? PDC geeft tips hoe je overzicht houdt en je mentale fitheid aan boord blijft ⛵️
22-12-2020
Openingstijden PDC tijdens de feestdagen
18-12-2020
PDC Corona-update | Negen maanden verlenging voor NOW

Blog

15-01-2021
Met PDC in 2021 (mentaal) fit aan boord
25-11-2020
De weg naar een duurzame thuiswerk-privé balans
12-11-2020
Plan de eindejaarsgesprekken met je personeel wel in!

Evenementen

08-02-2021
PDC BHV Herhalingstraining | 8 februari 2021
23-07-2020
PDC BHV Herhalingstraining | 2 & 16 september 2020 (VOLGEBOEKT )
23-07-2020
PDC BHV Basistraining | 11 november en 24 november 2020

Vacatures

14-01-2021
Financieel Administratief Medewerker | Den Bosch
13-01-2021
MarCom/ Commerciele stagiaire (3 tot 5 dagen p/wk) | Veghel
12-01-2021
Allround technische dienst medewerker | Den Bosch | Fulltime

Met PDC heb je eén loket voor al je vragen: van werving en selectie, functioneren en beoordelen, ziekteverzuim en re-integratie tot ontwikkeling en – als het niet anders kan – ontslag.

Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via een van de volgende buttons.

Bel ons 085-4444 330 Mail post@pdcveghel.nl

Bezoek ons ook op social media

Professioneel in personeelszaken

PDC is de partner voor personeelszaken met verstand van zaken én begrip voor je ondernemersgeest. Vanuit een heldere visie op HR en arbo brengen we je verder met oplossingen die vóór jou werken.

Contact

Ons bezoekadres is:

Hoogstraat 5C
5462 CW Veghel

Tel: 085-4444 330
Mail: post@pdcveghel.nl

Disclaimer
Privacy Policy
Klachtenprocedure
Algemene voorwaarden

© Copyright - PDC - Personeels Diensten Centrum | PDK Online Succes
Scroll naar bovenzijde

Tadaaaa! PDC begint het jaar goed, namelijk met een nieuwe website en een frisse huisstijl.
De aanpassingen op de voorzijde en achterzijde informeren je als klant nog beter wat PDC allemaal kan betekenen voor jou als werkgever.Een dezer dagen ontvang je per post een leuke gadget die ervoor zorgt dat PDC met maar 1 muisklik je kan adviseren en ondersteunen.Stap aan boord bij PDC, laat je positief verrassen en graag tot ziens!

De beste wensen voor 2021 en met vitale groet,

Het PDC Team,
Anja, Maaike, Karin, Gwen, Marij, Meike en Ellen