• LOGIN
Tel: 085-4444 330 | E-mail: post@pdcveghel.nl
| Login
PDC - Personeels Diensten Centrum
  • Home
  • HR advies
    • HR-Servicecentrum
    • Werkcentrum
    • Talentcentrum
    • Kenniscentrum
  • Vitaliteits- en verzuimcentrum
    • Verzuimbegeleiding / Arbodienst
    • Risico Inventarisatie & Evaluatie
    • Duurzame inzetbaarheid
    • PAGO & PMO
    • Werkplekonderzoek
    • Keuringen
  • Nieuws
  • Blog
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu

Werkplekonderzoek

Een werkplekonderzoek is een interventie waarbij de combinatie van ergonomie op de werkplek, de fysieke belastbaarheid van de werknemer, de al dan niet aanwezige klachten en de psychosociale omstandigheden van de werknemer in kaart worden gebracht.

Wanneer werkplek-afdelingsonderzoek?

Enkele medewerkers geven aan problemen te ervaren tijdens het uitvoeren van werkzaamheden. Als werkgever kun je kiezen voor individueel onderzoek óf gelijk de hele afdelingen te screenen. Klachten verwijzen niet altijd direct naar de oorzaak. En een afdelings-onderzoek kan duidelijk maken waar de échte pijn zit. Bij een werkplek-afdelingsonderzoek is altijd een rapportage inclusief een gesprek. Hierin staan aanbevelingen op afdelings- én individueel niveau.

Het is gebruikelijk om een afdelingsonderzoek op uurbasis uit te voeren. Afhankelijk van de diepte van het onderzoek kun je uitgaan van maximaal 10 tot 12 medewerkers per dag.

Bel voor een afspraak Stuur ons een e-mail

Werkplekonderzoek klachten

Een werkplekonderzoek bij klachten is altijd complexer dan een preventief onderzoek. Is er een relatie  tussen werkzaamheden en lichamelijke klachten?  Een werkplekonderzoek bij klachten heeft meestal een voorgeschiedenis…

De PDC medewerker die het onderzoek uitvoert, zal kennis moeten hebben van medische zaken, de werkplek én van het werk zelf. Het is belangrijk om goed te kunnen luisteren en zonder vooroordeel een inschatting te maken van belastende factoren. Het scheiden van de hoofdzaken en bijzaken is hierbij cruciaal.

Stappen in een onderzoek:

  • Onderzoek bij klachten vraagt om een goede probleem-intake
  • Inzicht in voorgeschiedenis, werk en werkplek
  • Observatie van werkwijze (met behulp van metingen zoals spierspanning, licht en geluid)
  • Na verzamelen gegevens volgt eerste conclusie. Die bespreken wij met de medewerker
  • Rapportage met aanbevelingen en conclusie aansluitend op probleemstelling.

Dit advies gaat vaak veel verder dan slechts het aanpassen van de werkplek.

Thuis-WerkPlekOnderzoek

Door de coronacrisis zijn we massaal aan het thuiswerken gegaan en is er voor veel werkgevers & medewerkers gebleken dat er ook vele voordelen zijn. Zoals tijdswinst door het besparen op reistijd, meer concentratie en effectievere communicatie door gericht meetings in te plannen. Vanwege deze redenen zullen veel medewerkers na de coronacrisis ook (deels) blijvend thuis willen werken. Om op deze behoefte in te spelen en te zorgen dat dit binnen jouw organisatie zonder problemen verloopt,

presenteert PDC de Thuis-WerkPlekOnderzoek. Dit onderzoek kan worden uitgebreid met onze

vitaliteitsscan inclusief werkdrukmeter. De Thuis-WerkPlekOnderzoek is een onderdeel van de PDC Thuiswerkkit:

Klik hier voor de PDF

Meer informatie & offerte

Wil je meer weten? We nodigen je uit om contact met ons op te nemen voor het intakegesprek. We komen graag bij je langs of plannen een gesprek in via Teams! PDC is bereikbaar op 085- 4444 330 of via post@pdcveghel.nl.

Persoonlijk

Deskundig

Compleet

Nieuws

05-07-2022
Bijna twee derde van de werknemers met long covid volledig afgekeurd
28-06-2022
HR Bericht - Nieuwe wetswijzigingen per 1 juli
24-06-2022
Kijkje in ons vitaliteitsbevorderend aanbod - Afronding Week van de RI&E 2022

Blog

23-06-2022
Psychosociale arbeidsbelasting: neem het serieus!
14-04-2022
Waarom wel betalen voor een langdurig verzuimgeval maar niet voor een stevig fundament waarop je jarenlang verder kan bouwen?
16-12-2021
Blog en Advies | Lange adem met Long Covid diagnose

Evenementen

14-09-2022
Training Vertrouwenspersoon - 14 of 22 september 2022
01-09-2022
Training Preventiemedewerker bijscholing - september 2022
30-06-2022
Seminar | Hoe voorkom ik een loonsanctie? | Donderdag 30 juni 2022

Vacatures

29-06-2022
Bedrijfsarts
28-06-2022
Allround Office Medewerker | 36 tot 40 uur | Veghel
28-06-2022
Marketing Assistant | 40 uur | Veghel

Met PDC heb je eén loket voor al je vragen: van werving en selectie, functioneren en beoordelen, ziekteverzuim en re-integratie tot ontwikkeling en – als het niet anders kan – ontslag.

Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via een van de volgende buttons.

Bel ons 085-4444 330 Mail post@pdcveghel.nl

Bezoek ons ook op social media

Professioneel in personeelszaken

PDC is de partner voor personeelszaken met verstand van zaken én begrip voor je ondernemersgeest. Vanuit een heldere visie op HR en arbo brengen we je verder met oplossingen die vóór jou werken.

Contact

Ons bezoekadres is:

Hoogstraat 5C
5462 CW Veghel

Tel: 085-4444 330
Mail: post@pdcveghel.nl

Disclaimer
Privacy Policy
Klachtenprocedure
Algemene voorwaarden

© Copyright - PDC - Personeels Diensten Centrum | PDK Online Succes
Scroll naar bovenzijde
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}