• LOGIN
Tel: 085-4444 330 | E-mail: post@pdcveghel.nl
| Login
PDC - Personeels Diensten Centrum
  • Home
  • HR advies
    • HR-Servicecentrum
    • Werkcentrum
    • Talentcentrum
    • Kenniscentrum
  • Vitaliteits- en verzuimcentrum
    • Verzuimbegeleiding / Arbodienst
    • Risico Inventarisatie & Evaluatie
    • Duurzame inzetbaarheid
    • PAGO & PMO
    • Werkplekonderzoek
    • Keuringen
  • Nieuws
  • Blog
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu

3 tips voor het werven van medewerkers in een krappe arbeidsmarkt

Onlangs werden de nieuwe cijfers van het CBS met betrekking tot de arbeidsmarkt bekendgemaakt. Waarschijnlijk had je dit als werkgever al in de smiezen, maar wat blijkt? De krapte in de arbeidsmarkt is ook in het vierde kwartaal van het afgelopen jaar nog gestegen. Waar het al lastig was om goede nieuwe werknemers te vinden, is die uitdaging dus alleen maar groter geworden. Wat kun jij doen om die ideale kandidaat wél aan te trekken?

Wij geven je 3 tips voor het werven van medewerkers in een krappe arbeidsmarkt. Deze zijn als volgt: 

Tip 1: Stel een realistisch profiel op: Het begint bij het opstellen van het functieprofiel en het schrijven van de vacaturetekst. Stel geen onrealistische eisen. Ga niet op zoek naar het schaap met de vijf poten. Als je erg veel functie-eisen hebt, zal (vrijwel) niemand daaraan voldoen. Dat beperkt het aantal reacties op jouw vacature. Natuurlijk kan daar de ideale kandidaat tussen zitten. Echter is die kans wel erg klein.  

Tip 2: Time je wervingsactie goed. Net na de zomer- en kerstvakantie is een piek te zien in het aantal sollicitaties. Medewerkers bezinnen zich tijdens hun vakantie op hun loopbaan, praten er met hun partner, vrienden en familie over en besluiten na de vakantie tot actie over te gaan. Dat betekent dat net na een vakantieperiode meer mensen actief op zoek zijn naar een nieuwe baan. Zo zie je bijvoorbeeld in september en januari twee keer zoveel uploads van cv’s dan in juni en december. Dat betekent dat in september en januari de kans groter is dat iemand jouw vacature tegenkomt en erop solliciteert.  

Tip 3: Schakel jouw medewerkers in: Grote kans dat jouw medewerkers iemand kennen die een baan zoekt. Heeft de potentiële kandidaat interesse? Neem dan zelf contact op, zo voelen zij zich echt gewild. Voor als jouw medewerkers iemand aanbevelen die uiteindelijk ook echt wordt aangenomen 

Meer informatie – PDC heeft een neus voor talent
Met ons Werkcentrum en Talentcentrum kunnen onze HR-adviseurs je als werkgever en HR-professional ontzorgen op werving en selectie. Of dit nu alleen is met het schrijven van een vacaturetekst of samen het werving & selectie traject doorlopen. Bij PDC Veghel behoort dit allemaal tot de mogelijkheden en bieden we een faseplan waar je als werkgever precies afneemt waar je behoefte op dat moment ligt. Neem vrijblijvend contact op met ons via 085-4444 330 of stuur ons een email via info@pdcveghel.nl. 

Bron: Gitp, Frankwatching en CBS 

terug
terug

Met PDC heb je eén loket voor al je vragen: van werving en selectie, functioneren en beoordelen, ziekteverzuim en re-integratie tot ontwikkeling en – als het niet anders kan – ontslag.

Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via een van de volgende buttons.

Bel ons 085-4444 330 Mail post@pdcveghel.nl

Bezoek ons ook op social media

Professioneel in personeelszaken

PDC is de partner voor personeelszaken met verstand van zaken én begrip voor je ondernemersgeest. Vanuit een heldere visie op HR en arbo brengen we je verder met oplossingen die vóór jou werken.

Contact

Ons bezoekadres is:

Hoogstraat 5C
5462 CW Veghel

Tel: 085-4444 330
Mail: post@pdcveghel.nl

Disclaimer
Privacy Policy
Klachtenprocedure
Algemene voorwaarden

© Copyright - PDC - Personeels Diensten Centrum | PDK Online Succes
Scroll naar bovenzijde
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}