• LOGIN
Tel: 085-4444 330 | E-mail: post@pdcveghel.nl
| Login
PDC - Personeels Diensten Centrum
  • Home
  • HR advies
    • HR-Servicecentrum
    • Werkcentrum
    • Talentcentrum
    • Kenniscentrum
  • Vitaliteits- en verzuimcentrum
    • Verzuimbegeleiding / Arbodienst
    • Risico Inventarisatie & Evaluatie
    • Duurzame inzetbaarheid
    • PAGO & PMO
    • Werkplekonderzoek
    • Keuringen
  • Nieuws
  • Blog
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu

Nieuws

21-01-2021: Wat betekent de avondklok voor jou als werkgever? PDC geeft antwoord!
Vanaf zaterdag 23 januari wil het kabinet in Nederland een avondklok invoeren. Wat betekent deze maatregel voor jouw bedrijf? Mag je werknemer bijvoorbeeld nog wel naar zijn werkplek reizen, of weer terug? In dit bericht zal PDC op veelgestelde vragen van werkgevers antwoord geven in relatie tot de avondklok.
Lees meer

20-01-2021: Ben je klaar voor de Zitloze Werkdag?
In 2021 een gezonder bedrijf met fitte medewerkers? Start het jaar goed door deel te nemen aan de Zitloze werkdag op donderdag 21 januari 2021. De paralympische rolstoelbasketballers roepen thuiswerkende Nederlanders op om een zitloze werkdag te houden. PDC vind het initiatief een goede en gaat een poging doen om 1 iemand de hele dag te laten staan. Lees hier hoe je mee kan doen!
Lees meer

13-01-2021: Hoe vitaal is je bureau? PDC geeft tips hoe je overzicht houdt en je mentale fitheid aan boord blijft ⛵️
Je mentale fitheid, daarvan weet PDC als arbodienstverlening en verzuimpreventiepartner veel van. Aan het begin van het jaar stellen we ons veel doelen, elke week 3x sporten, elke ochtend mediteren en gezond eten. ☯️ Maar PDC wil eigenlijk klein beginnen, namelijk met jouw werkplek en wellicht ook die van je werknemers. Want het bekende gezegde luidt: ‘een opgeruimd huis, is een opgeruimd hoofd’. Zo werkt het ook met je werkplek. En of dat bureau nu voornamelijk thuis in gebruik is of op je werk. PDC geeft een aantal tips.✔️❗️
Lees meer

22-12-2020: Openingstijden PDC tijdens de feestdagen
PDC is tijdens de feestdagen gewoon bereikbaar met uitzondering van vrijdag 25 december aanstaande en vrijdag 1 januari 2021. Op de andere dagen zijn wij te bereiken van 8:30uur - 17:00 uur op 085-4444 330 of mail ons op post@pdcveghel.nl. Het team van PDC wenst je en je personeel een zeer voorspoedig en vooral gezond 2021.
Lees meer

18-12-2020: PDC Corona-update | Negen maanden verlenging voor NOW
Vanaf 1 oktober 2020 is de derde versie van de Tijdelijke noodmaatregel overbrugging voor werkbehoud (NOW 3.0) in werking. Deze derde versie is inmiddels gepubliceerd in de Staatscourant. De NOW 3.0 telt drie tijdvakken (officieel tranches), en loopt tot 1 juli 2021. Aanvragen voor het eerste tijdvak is verlengd tot en met zondag 27 december.
Lees meer

15-12-2020: Ziekteverzuim in 17 jaar niet zo hoog
Het ziekteverzuim is dit jaar toegenomen. Sinds 2003 hebben niet zoveel mensen zich ziek gemeld. Afgelopen kwartaal meldde 4,4 procent van de werkenden zich ziek, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek. Een jaar eerder in dezelfde periode ging dat nog om 4 procent. Volgens het CBS is het moeilijk te zeggen of het toegenomen ziekteverzuim door het coronavirus wordt veroorzaakt omdat er niet gevraagd is waarom mensen ziek zijn.
Lees meer

30-10-2020: PDC wint een 4e FD Gazellen Award – 4x is ook scheepsrecht
Deze award is de bevestiging om de uitgezette koers aan te houden! ‘Vanaf oktober 2019 tot en met oktober 2020 vierden we ons 10 jarig bestaan en nu mag PDC zichzelf weer gelukkig prijzen met deze feestelijke opsteker, namelijk het winnen van de 4e FD Gazellen Award! De kers op de taart, volgens PDC directeur Anja Lawera, en een bewijs dat we de uitgezette koers verder moeten volgen.’ Want naast die behouden vaart voor de mkb-ondernemer gaat PDC ook voor het veilig en vitaal aan boord houden van je personeel. ‘We weten als geen ander dat betrokken talent het verschil maakt voor het leveren van kwaliteit.’
Lees meer

13-10-2020: PDC Corona-update | Voorkom samen de verspreiding van het Coronavirus
De maatregelen als gevolg van de Coronauitbraak in Nederland volgen elkaar in snel tempo op. PDC houdt je op deze pagina middels een overzicht op de hoogte. We proberen de informatie zo actueel en zo toepasselijk mogelijk te houden met informatie voor ondernemers met personeel. Natuurlijk zijn wij te bereiken voor specifieke of algemene zaken over alles wat met je bedrijf, je personeel en het virus te maken heeft. Laatste update: 13 oktober 2020
Lees meer

01-10-2020: Per 1 oktober tijdvak NOW 3.0 ingegaan
Ondernemers kunnen met de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW) een groot deel van hun loonkosten vergoed krijgen als ze verwachten ten minste 20% omzet te verliezen. Vanaf 1 januari 2021 moet sprake zijn van een omzetverlies van ten minste 30%. Het tijdvak van de NOW 3.0 is vanaf heden opengesteld. Kort zetten we de zaken op een rijtje.
Lees meer

21-09-2020: Ondernemen met Talent – PDC stelt voor….. Voetinstituut Penninx
Bij PDC zijn we blij met al onze klanten en zijn we geboeid door de ondernemersgeest met ieder zijn eigen vakgebied en verhaal. Zo ook wat betreft Voetinstituut Penninx uit Gemert. Dit instituut, gestart in 1957, is gespecialiseerd in het individueel oplossen van voet- & loopproblemen. Zij staan bekend om haar kwalitatief hoogstaande oplossingen. Denk hierbij aan steunzolen tot aan op maat gemaakte schoenen, die behalve medisch functioneel ook modieus van uiterlijk zijn. In het relatie tot de Week van de RI&E met het thema 'De ondernemer centraal' stellen we we graag onze talentvolle klant Voetinstituut Penninx aan je voor.
Lees meer

18-09-2020: Week van de RI&E | De ondernemer centraal en veiligheid voorop | 3 tips
Het is een drukke maand rondom de thema's arbo, verzuim, vitaliteit en preventie. In deze maand kan je vrijblijvend opzeggen bij je huidige arbodienst om over te stappen naar (bijvoorbeeld) de gecertificeerde arbodienst van PDC. Dan tellen we ook nog de hele maand het aantal stappen vanwege het mooie initiatief Steptember. Vorige week was het de Verspillingsvrije week. En dan is het komende week ook nog de Week van de RI&E met het thema 'De ondernemer centraal'. Laten we met die laatste beginnen. Waar komt de RI&E nu in praktische zin voor jou als werkgever op neer? Kort lichten we dit toe en delen we ook nog 3 tips met je.
Lees meer

15-09-2020: Prinsjesdag 2020 | Corona en de gevolgen voor werkgevers
Prinsjesdag 2020 zit erop. We weten dat we een pittig 2021 tegemoet gaan, voor zowel de werkgever als de werknemer. Een ding is duidelijk: de overheid zet het huidige strijdplan verder in om tot positieve resultaten te komen om iedereen aan boord te houden. Precies ons credo. Voor jou als MKB-werkgever en HR professional zetten we, in onze opinie, de belangrijkste wijzigingen op een rijtje.
Lees meer

01-09-2020: NOW 3 | Per 1 oktober 2020 | Dé wijzigingen
Het kabinet verlengt de Tijdelijke noodmaatregel overbrugging voor werkbehoud (NOW) per 1 oktober met 3 tijdvakken van 3 maanden. In het eerste tijdvak komen bedrijven met een omzetdaling van ten minste 20% in aanmerking voor steun. Vanaf januari 2021 moet er sprake zijn van een omzetdaling van ten minste 30%. Alhoewel het doel van de NOW 3 bedoeld is om werk en inkomen te ondersteunen, wil de regering ook dat men rekening zal gaan houden met toekomstperspectieven in relatie tot de huidige economische situatie.
Lees meer

18-08-2020: Vitaal aan boord | Hoe regelen we dat bij PDC? - Deel 2
PDC is, zoals onze trouwe lezers weten, zelf ook actief bezig met het thema 'vitaal aan boord'. Dus wat doe je als team wanneer je in 1 week precies tegelijk samen bent? Waar de een net terug was van vakantie en de ander de volgende dag mocht gaan genieten van haar vakantie? Dan plan je een heerlijke picknick in met elkaar. De locatie was het Julianapark in Veghel dichtbij ons kantoor. Ieder had gezorgd voor iets lekkers om samen een gezonde lunch te nuttigen.
Lees meer

12-08-2020: Vitaal aan boord | Hoe regelen we dat bij PDC?
Met enige regelmaat informeren we onze klanten over over het nut van vitaliteit voor en van je medewerkers en de voordelen ervan. Zelf maken we natuurlijk ook bewust vitale keuzes op kantoor en daarbuiten. Maar welke maatregelen nemen we dan? In de komende periode laten we zien wat wij doen. Sinds 2,5 week plankt iedereen elke dag. We zijn gestart met een 0,5 minuut en nu op dit moment houden we het al 1 minuut vol.
Lees meer

06-08-2020: HR tip | Wat spreek je af met je personeel inzake thuiswerken tijdens de zomer?
Zoals reeds bekend en wat vaker gecommuniceerd de laatste periode heeft de ondernemer met personeel in Nederland volgens de Arbeidsomstandighedenwet een zorgplicht. Nu sinds vandaag er een week aanbreekt met tropische temperaturen geven we antwoord op de vraag: 'Moeten werkgevers iets doen als hun medewerkers die thuiswerken klagen over de hitte?' De wet biedt hierover geen uitkomst. PDC geeft HR-tips.
Lees meer

02-07-2020: Talent aan boord bij PDC | Marij aan het woord | #pdclovestalent
PDC geeft een kijkje in de HR-advies keuken en zet de deuren open om binnen te kijken. Niet zozeer wat betreft ons zakelijk talent, maar het talent en onze passie buiten de PDC werktijden. De afgelopen weken bespraken we het talent van onze Maaike, Karin, Ellen en Gwen. En deze keer stellen we Marij voor, de nieuwste collega bij PDC.
Lees meer

26-06-2020: NOW 2.0 gepubliceerd: houdt je medewerkers aan boord
De regeling waarin de verlenging van de NOW is geregeld, is naar buiten gebracht. Het aanvraagtijdvak begint op 6 juli en eindigt op 31 augustus 2020. De NOW 2.0 wijkt op een aantal punten wel af van de eerste NOW-regeling. Zo duurt het subsidietijdvak van de tweede NOW geen 3 maar 4 maanden. Welke punten nog meer afwijken, lees je hier.
Lees meer

23-06-2020: Veilig aan boord | Hoe regelen we dat bij PDC?
Met enige regelmaat informeren we onze klanten over over het nut en de laatste wet- en regelgeving rondom veiligheid en het duurzaam borgen ervan. Zelf zijn we natuurlijk ook bezig met het toepassen van veiligheid binnen PDC. Maar welke maatregelen nemen we dan? In de komende periode laten we zien welke preventieve zaken we inzetten. Vandaag hebben we het met je over onze extra ingezette applicatie ZIVVER en online werkomgeving Office 365.
Lees meer

22-06-2020: Je medewerkers veilig aan boord | Huidige belang van de RI&E
Op de werkvloer gaan vandaag de dag de zaken niet geheel zoals we kennen en daarom nemen de meeste ondernemers hun voorzorgsmaatregelen voor het anderhalve meter werken. Het werken op afstand (1,5 meter of thuis) een preventiemiddel deze van groot belang voor de veiligheid en vitaliteit van je personeel. Welke andere preventie- en risicopunten spelen er nu vanwege Corona (en ook doorgaans) die je kunt voorkomen en bijvoorbeeld uitval kan voorkomen? Lees hier verder.
Lees meer

18-06-2020: HR wetswijzigingen vanaf 1 juli 2020
Er zijn verschillende momenten in het jaar waarop wetswijzigingen worden ingevoerd. 1 juli is ook zo'n moment. PDC zet de 4 wijzigingen op een rijtje. Wil je meer weten als HR-professional of als ondernemer met personeel over het inzetten ervan, lees dan hier verder of neem dan rechtstreeks contact met ons op.
Lees meer

12-06-2020: Talent aan boord bij PDC | Gwen aan het woord | #pdclovestalent
PDC zet de deuren open om binnen te kijken en dan niet zozeer gericht op ons zakelijk talent, maar het talent en onze passie buiten de PDC werktijden. Vorige week bespraken we het talent van onze Maaike, de hardloopster van PDC, en Karin de wandelaar binnen PDC. Vandaag stellen we Gwen aan jullie voor: de vroege vogel van het stel en degene onlangs een grote verbouwing heeft afgerond.
Lees meer

08-06-2020: Help! Mag mijn werknemer op vakantie?
Hilfe, ayuda, help....Mag mijn werknemer op vakantie? In deze tijden van Corona vragen veel werkgevers zich af of zijn medewerkers wel met vakantie mogen. Terecht dat de vraagstelling rijst en zeker als we kijken naar het risico (op gebied van gezondheid & financieel) wat een bedrijf loopt. Alhoewel verlof en vakantie positief zijn voor de ontspanning van je personeel, wil je als onderneming wel helderheid over hoe je de gezondheid borgt van je andere medewerkers en wie de lasten draagt wanneer een medewerker in quarantaine moet. Lees hier kort onze antwoorden op de meest gestelde vragen.
Lees meer

04-06-2020: Een actuele RI&E een harde eis van de verzuimverzekering
In toenemende mate wordt gevraagd van bedrijven dat zij beschikken over een RI&E. Omdat geconstateerd is dat een deel van de bedrijven nog geen RI&E heeft, voert het ministerie van SZW een actief campagneplan uit om strenger hierop te gaan controleren. Er wordt een groot belang gehecht aan het hebben van een actuele RI&E. Het is een mooi instrument om op een systematische wijze te werken aan verdere verbetering van de arbeidsomstandigheden binnen de bedrijven.
Lees meer

Met PDC heb je eén loket voor al je vragen: van werving en selectie, functioneren en beoordelen, ziekteverzuim en re-integratie tot ontwikkeling en – als het niet anders kan – ontslag.

Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via een van de volgende buttons.

Bel ons 085-4444 330 Mail post@pdcveghel.nl

Bezoek ons ook op social media

Professioneel in personeelszaken

PDC is de partner voor personeelszaken met verstand van zaken én begrip voor je ondernemersgeest. Vanuit een heldere visie op HR en arbo brengen we je verder met oplossingen die vóór jou werken.

Contact

Ons bezoekadres is:

Hoogstraat 5C
5462 CW Veghel

Tel: 085-4444 330
Mail: post@pdcveghel.nl

Disclaimer
Privacy Policy
Klachtenprocedure
Algemene voorwaarden

© Copyright - PDC - Personeels Diensten Centrum | PDK Online Succes
Scroll naar bovenzijde

Tadaaaa! PDC begint het jaar goed, namelijk met een nieuwe website en een frisse huisstijl.
De aanpassingen op de voorzijde en achterzijde informeren je als klant nog beter wat PDC allemaal kan betekenen voor jou als werkgever.Een dezer dagen ontvang je per post een leuke gadget die ervoor zorgt dat PDC met maar 1 muisklik je kan adviseren en ondersteunen.Stap aan boord bij PDC, laat je positief verrassen en graag tot ziens!

De beste wensen voor 2021 en met vitale groet,

Het PDC Team,
Anja, Maaike, Karin, Gwen, Marij, Fenna, Meike en Ellen