• LOGIN
Tel: 085-4444 330 | E-mail: post@pdcveghel.nl
| Login
PDC - Personeels Diensten Centrum
  • Home
  • HR advies
    • HR-Servicecentrum
    • Werkcentrum
    • Talentcentrum
    • Kenniscentrum
  • Vitaliteits- en verzuimcentrum
    • Regel je arboaansluiting
    • Verzuimbegeleiding / Arbodienst
    • Risico Inventarisatie & Evaluatie
    • Arbeidsdeskundig Onderzoek
    • Duurzame inzetbaarheid
    • PAGO & PMO
    • Werkplekonderzoek
    • Keuringen
  • Nieuws
  • Blog
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu

Training Vertrouwenspersoon - 14 of 22 september 2022

In navolging van onze kennistafel 'Het aanstellen van een vertrouwenspersoon in jouw organisatie' op donderdag 19 mei bieden we graag de verdiepende training 'Vertrouwenspersoon' aan. Schrijf je vandaag nog in!

Deze training is gericht op (nieuwe) vertrouwenspersonen die een goede basis willen leggen voor hun functie als Vertrouwenspersoon. Na deze dag heb je kennis van het wettelijk kader, de vaardigheden voor het voeren van het opvanggesprek.

Ongewenst gedrag
Pesten, intimidatie, informeel leiderschap… ongewenste omgangsvormen komen in elke organisatie voor. Als vertrouwenspersoon word je dan geraadpleegd. Wat adviseer je? Welke aandachtspunten zijn er in de communicatie en in de relatie met het management?

Na deze training heb je inzicht in de gewenste houding en vaardigheden voor het uitoefenen van jouw functie. Uitgebreid wordt ingegaan op de rollen en het takenpakket van de vertrouwenspersoon en hoe je van begin tot eind te werk gaat als er een melding bij jou binnenkomt. En je weet hoe je de benodigde gesprekken kunt voeren.

Thema 1. Verkenning
Je krijgt een beeld van de breedte waarin ongewenste omgangsvormen zich kunnen manifesteren. Daarbij verkennen we ook jouw eigen (voor)oordelen en vaardigheden ten aanzien van de problematiek. Je wordt op de hoogte gebracht van de wettelijke context waaruit het beleid tegen (seksuele) intimidatie, agressie en geweld voortkomt. Ook wordt ingegaan op de nieuwe Wet Huis voor Klokkenluiders. Je krijgt concrete tips om de in jouw organisatie geldende klachtenregeling te optimaliseren.

Thema 2. Rol en takenpakket van de vertrouwenspersoon
Hoe ziet het werk van de vertrouwenspersoon eruit? We nemen het werkgebied en de taken door. Nadrukkelijk wordt ook aangegeven wat niet de taak is van de vertrouwenspersoon en wat bijvoorbeeld  het verschil is met het takenpakket van de klachtencommissie.

Thema 3. Behandeling van een melding van begin tot eind, het eerste gesprek en dan? 
Een melding, een klacht….en dan? Stap voor stap verkennen we met elkaar de mogelijkheden. We gebruiken daarbij de escalatieladder, een hulpmiddel bij de gesprekken. Hierbij is aandacht voor het (eerste) gesprek, de procedure en de juridische aspecten. We doen een korte gespreksoefening aan de hand van casuïstiek. Ook bekijken we welke vervolgstappen aan de orde kunnen komen.

Uitgebreid oefenen van gesprekken (gespreksvaardigheden) en verdieping van jouw rol als vertrouwenspersoon is mogelijk in de vorm van een vervolg op maat en/of intervisiebijeenkomsten.

Locatie
In Eindhoven. Afhankelijk van het aantal deelnemers zullen we de locatie bepalen.

Prijs
€ 599,- exclusief BTW.

Data
Woensdag 14 en/ of donderdag 22 september.

Doel van de training

Kennis vergaren en delen;
Kennismaken/ netwerk uitbreiden.

Wat kan de bijeenkomst je opleveren?

Positie van de vertrouwenspersoon in jouw organisatie;
Creëren van de veilige werkplek;
Concrete handvatten m.b.t. PSA-beleid;
Nieuwe netwerkcontacten (kennismaken).

Aanmelden
Meld je aan via onderstaande button vóor 1 september. De training gaat door bij voldoende deelnemers.


Aanmelden

terug
terug

Met PDC heb je eén loket voor al je vragen: van werving en selectie, functioneren en beoordelen, ziekteverzuim en re-integratie tot ontwikkeling en – als het niet anders kan – ontslag.

Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via een van de volgende buttons.

Bel ons 085-4444 330 Mail post@pdcveghel.nl

Bezoek ons ook op social media

Professioneel in personeelszaken

PDC is de partner voor personeelszaken met verstand van zaken én begrip voor je ondernemersgeest. Vanuit een heldere visie op HR en arbo brengen we je verder met oplossingen die vóór jou werken.

Contact

Ons bezoekadres is:

Hoogstraat 5C
5462 CW Veghel

Tel: 085-4444 330
Mail: post@pdcveghel.nl

Disclaimer
Privacy Policy
Klachtenprocedure
Algemene voorwaarden

© Copyright - PDC - Personeels Diensten Centrum | PDK Online Succes
Scroll naar bovenzijde
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}