• LOGIN
Tel: 085-4444 330 | E-mail: post@pdcveghel.nl
| Login
PDC - Personeels Diensten Centrum
  • Home
  • HR advies
    • HR-Servicecentrum
    • Werkcentrum
    • Talentcentrum
    • Kenniscentrum
  • Vitaliteits- en verzuimcentrum
    • Verzuimbegeleiding / Arbodienst
    • Risico Inventarisatie & Evaluatie
    • Duurzame inzetbaarheid
    • PAGO & PMO
    • Werkplekonderzoek
    • Keuringen
  • Nieuws
  • Blog
  • Evenementen
  • Vacatures
  • Over ons
  • Contact
  • Menu Menu

Blog

15-01-2021: Met PDC in 2021 (mentaal) fit aan boord
Komende maandag is het “Blue Monday”: men zegt ‘de meest deprimerend dag van het jaar’. De maand januari wordt door velen immers ervaren als kleurloos: er gebeurt niet zo veel. Buiten is het kil. Voorlopig zijn er ook geen feestdagen om naar uit te kijken en de zomer is nog zo ver weg. Het weekend is voor je het weet voorbij en maandag is het begin van weer een drukke werkweek… Alle reden om je nog eens lekker om te draaien, zou je denken. PDC wil de positieve noot zijn en je als werkgever tips geven. Want hoe bevorder je de mentale fitheid bij je team?
Lees meer

25-11-2020: De weg naar een duurzame thuiswerk-privé balans
De week van 23 tot en met 27 november 2020 staat in het teken van Duurzame Inzetbaarheid. In deze tijden van thuiswerken is dit voor werkgevers een thema om bij stil te staan. Als werkgever is het namelijk je taak om de medewerker nu en in de toekomst inzetbaar te houden. Dus hoe zorg je er voor dat je medewerkers gezond blijven als ze thuiswerken? En hoe zorgen je medewerkers ervoor dat zij gezond thuis kunnen blijven werken, aangezien de verantwoordelijkheid een tweerichtingsverkeer betreft? En hoe kun je gezond thuiswerken van een afstand positief sturen?
Lees meer

12-11-2020: Plan de eindejaarsgesprekken met je personeel wel in!
Werkplezier is in deze tijden van thuiswerken een belangrijk issue voor jou en je personeel. In het kader hiervan onderstreept PDC het belang en de voordelen van het voeren van voortgangsgesprekken. Want hoe zorg je op afstand dat je medewerkers gelukkig blijven met het werk dat ze doen? Zeker nu: het einde van het jaar nadert, de pepernoten liggen in de supermarkt en de tuincentra hullen zich in kerstsfeer. Dit is het moment voor de werkgever om de balans op te maken en om terug te blikken op het afgelopen jaar. Hoe staan we ervoor? Wat ging er bijvoorbeeld goed met thuiswerken? Of kunnen we bepaalde zaken toch efficiënter doen in 2021? Het is nu tijd om voor uit te kijken. We denken bijvoorbeeld na over hoe we in de toekomst invulling zullen geven aan functies en taken met de misschien blijvende, minimale bezetting op kantoor.
Lees meer

22-10-2020: Werkgever, investeer jij al in talentontwikkeling?
Komende zaterdag 24 oktober is het Wereld Ontwikkelingsdag. Voor PDC een goede reden om eens stil te staan bij het overheidsinitiatief ‘Leven lang leren’ in combinatie met duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Oftewel het actief aan de slag gaan met de (verborgen) kwaliteiten van je werknemers en kijken waar op lange termijn sturing nodig is. PDC vraagt jou als werkgever: investeer jij al in talentontwikkeling?
Lees meer

30-09-2020: Tegengaan van burn-out & Corona? Het nut van een HR-blik
Werkstress is beroepsziekte nummer 1. Waar in 2014 nog 32% van alle ziekmeldingen in deze categorie viel, nam in 2016 dat percentage toe tot 42%. Inmiddels zijn deze cijfers 4 jaar oud en binnenkort is er een update beschikbaar van het CBS rapport. Verouderd of niet, psychisch verzuim of niet, het totale ziekteverzuim in Nederland stijgt jaar na jaar blijvend. En sinds het begin van het jaar is er nog een oorzaak voor een hoger landelijk verzuimpercentage, namelijk het Covid-19 virus. Op dit moment zijn de landelijke preventieve maatregelen van kracht, zoals afstand houden, thuiswerken en onze handen ‘stuk’ wassen. En dat sluit precies aan wat PDC vanaf onze oprichting in 2009 stelt: preventie is de sleutel is tot een vitale en veilige werkplek. Nu in het nieuwe normaal en straks wanneer we Covid-19 'onder controle' hebben.
Lees meer

14-09-2020: Leven (en duurzaam werken) na de NOW
De tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid, oftewel de NOW-regeling, is het lapmiddel om gedurende deze langlopende coronacrisis de eerste dreunen op te vangen. De invoering was snel en zeker niet foutloos, maar heeft wel voorkomen dat diverse bedrijven en banken direct zijn omgevallen. De huidige economische krimp van 8,5% zou zonder de NOW zeker hoger zijn uit gevallen. Goddank dus, voor deze regeling waar veel bedrijven nog gebruik van kunnen maken. De huidige NOW-regeling loopt namelijk tot en met september en krijgt verlenging tot en met juli 2021. Hoe het daarna verder gaat is nog niet bekend. Want hoe ziet het leven er uit, voor zowel de werkgever als de werknemer, na de NOW?
Lees meer

11-09-2020: Leidinggeven op afstand? Zo wordt thuiswerken een succes!
Ready, set & thuiswerken Zo, we mogen weer! De vakantie is voorbij en we kunnen weer met een leeg hoofd aan de slag. ‘Ja, was het maar zo’n feest,’ denken sommige medewerkers en leidinggevenden. Het thuiswerken roept gemengde reacties op. Waar de een het een verademing vindt, kan de ander wel huilen. De ene werkt in zenmodus door, terwijl de ander verdrinkt in totale ‘isolatie’. Het is een soort van zzp’er-schap waartoe je onvrijwillig verplicht wordt. Hoe houd jij als werkgever de mensen zodanig aan boord? Met andere woorden hoe maken we het beste van de thuiswerksituatie?
Lees meer

Met PDC heb je eén loket voor al je vragen: van werving en selectie, functioneren en beoordelen, ziekteverzuim en re-integratie tot ontwikkeling en – als het niet anders kan – ontslag.

Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via een van de volgende buttons.

Bel ons 085-4444 330 Mail post@pdcveghel.nl

Bezoek ons ook op social media

Professioneel in personeelszaken

PDC is de partner voor personeelszaken met verstand van zaken én begrip voor je ondernemersgeest. Vanuit een heldere visie op HR en arbo brengen we je verder met oplossingen die vóór jou werken.

Contact

Ons bezoekadres is:

Hoogstraat 5C
5462 CW Veghel

Tel: 085-4444 330
Mail: post@pdcveghel.nl

Disclaimer
Privacy Policy
Klachtenprocedure
Algemene voorwaarden

© Copyright - PDC - Personeels Diensten Centrum | PDK Online Succes
Scroll naar bovenzijde

Tadaaaa! PDC begint het jaar goed, namelijk met een nieuwe website en een frisse huisstijl.
De aanpassingen op de voorzijde en achterzijde informeren je als klant nog beter wat PDC allemaal kan betekenen voor jou als werkgever.Een dezer dagen ontvang je per post een leuke gadget die ervoor zorgt dat PDC met maar 1 muisklik je kan adviseren en ondersteunen.Stap aan boord bij PDC, laat je positief verrassen en graag tot ziens!

De beste wensen voor 2021 en met vitale groet,

Het PDC Team,
Anja, Maaike, Karin, Gwen, Marij, Meike en Ellen